Być
może część z Was (moich rówieśników z rocznika 1986) pamięta jeszcze
szkolny podręcznik do matematyki "I Ty zostaniesz Pitagorasem"...Mówiąc
szczerze, nienawidziłam go z całego mojego serca - i podobne nienawistne
uczucia towarzyszyły mi w stosunku do tak zwanej "królowej nauk"...Na
szczęście dziś przyswajanie matematycznej wiedzy może przebiegać w
zupełnie inny sposób i w zdecydowanie bardziej przyjemnej atmosferze:
poprzez zabawę oraz rodzinną rozrywkę, w towarzystwie karcianej gry PITAGORAS autorstwa Reinera Knizi :)
Zawartość opakowania:
55 kart z cyframi i liczbami
4 drewniane kości do gry w różnych kolorach
przejrzysta instrukcja z zasadami
Głównym celem gry jest ułożenie z liczb
znajdujących się na kartach takiego działania, by ostatecznie uzyskać
wynik wyrzucony przez zawodnika na drewnianych kościach. Można
kombinować tutaj na naprawdę wiele różnych sposobów: stosować dodawanie,
odejmowanie, mnożenie i dzielenie, a także posiłkować się wiedzą na
temat kolejności wykonywania poszczególnych działań. Przy okazji warto
również gromadzić karty wskazane jako bonus - a wygrywa oczywiście
uczestnik, który ma w swoim posiadaniu największą liczbę kart.
Rozgrywka rozpoczyna się od dokładnego
przetasowania talii i ułożenia jej na środku stołu, rewersem ku górze.
Następnie pobieramy i odkrywamy pięć kart z góry stosu oraz rzucamy
dwiema niebieskimi kośćmi i podajemy sumę, która na nich wypadła. W tym
momencie wszyscy gracze starają się ułożyć w myślach stosowne działanie,
pasujące do uzyskanego wyniku - a najszybszy z nich prezentuje swoje
rozwiązanie przed pozostałymi. Jeżeli wynik okaże się prawidłowy,
zawodnik zgarnia wszystkie karty wykorzystane w tej konkretnej turze.
Jeśli natomiast przytrafi mu się pomyłka, wszyscy pozostali uczestnicy
otrzymują po jednej z odsłoniętych kart.
Jeżeli żaden z graczy nie jest w
stanie podać poprawnego równania, wykładamy dodatkową kartę i wykonujemy
ponowny rzut kośćmi. Możemy też zmniejszać lub zwiększać poziom
trudności, usuwając z talii karty o większych wartościach albo
podmieniając kości zależnie od poziomu matematycznych kompetencji
zawodników. W bardziej zaawansowanej wersji dopuszczalne jest także
stosowanie w grze potęgowania - i w tym przypadku jedna z liczb na
karcie staje się naszym wykładnikiem potęgi.
Wydawnictwo EGMONT
autor: Reiner Knizia
liczba graczy: 2-6
wiek graczy: 8+
________________________________
*współpraca z Wydawnictwem EGMONT