czwartek, 8 marca 2018

Z dzieckiem we Wrocławiu : Wytwórnia Figur Woskowych i Muzeum Figur Bajkowych.

Szukacie atrakcji dla dzieci we Wrocławiu - ale takich, które można odwiedzać spokojnie niezależnie od pogody i pory roku ?  W dzisiejszym wpisie polecamy Wam Wytwórnię Figur Woskowych na ulicy Nowej 2b - miejsce, w którym nie tylko spotkacie swoich ulubionych bajkowych i filmowych bohaterów, ale również zjecie pyszny lunch, pogracie na muzycznych instrumentach i weźmiecie udział w ciekawych, kreatywnych warsztatach :)

Muzeum Figur Bajkowych - Wytwórnia Figur Woskowych we Wrocławu - z dzieckiem we Wrocławiu - atrakcje dla dzieci we Wrocławiu

Sala historyczna

Pierwszym punktem, jaki odwiedziliśmy po wejściu i wykupieniu biletów, była "sala historyczna"- a w niej między innymi : sporych rozmiarów szkielet dinozaura, ogromny globus, miniatura egipskiej piramidy, jaskinia Neandertalczyków, posąg Kleopatry czy też wenecka gondola,  w której można zrobić sobie zdjęcie w jednej z licznych zgromadzonych karnawałowych masek.

Ilość eksponatów wprawdzie nie jest jakaś szczególnie wielka i nie przytłacza swoim bogactwem - ale przy odpowiednim nastawieniu można podziwiać je przez naprawdę długi czas i opowiadać dziecku historie, z którymi już wcześniej spotkało się w książkach oraz popularnonaukowych czasopismach. Nasz Bąbel - jako zagorzały fan prehistorii - był absolutnie zachwycony zwłaszcza dinozaurem ; ja natomiast nie mogłam nasycić się weneckimi maskami, które zawsze fascynowały mnie swoim kunsztem i przepychem.

Sala muzyczna

W następnej kolejności udaliśmy się do "sali muzycznej"  - a tam poza spotkaniem face to face z Michaelem Jacksonem i Katty Perry mogliśmy również wejść  na scenę i zagrać na zgromadzonych na niej instrumentach. Juniorowi najbardziej spodobała się oczywiście wydająca najgłośniejsze dźwięki perkusja - ale chętnie sięgnął też po gitary, akordeon i keyboard (który jest mu najlepiej znany, ponieważ często grywa na nim razem ze swoim dziadkiem).

Całej naszej wizycie towarzyszyła oczywiście gra zmieniających się kolorowych świateł, stroboskopów i zawieszonych pod sufitem dyskotekowych kul - co czyniło to miejsce jeszcze ciekawszym i jeszcze bardziej magicznym dla naszego małego muzyka :) (Do tego stopnia, że aż nie chciał zejść z podestu - i finalnie trzeba było ściągać go stamtąd niemal siłą ;) )

Figury ulubionych bajkowych i filmowych bohaterów

Najdłużej trwało rzecz jasna  zwiedzanie ekspozycji z bohaterami ulubionych Bąblowych bajek - takich jak chociażby "Epoka lodowcowa",  "Smerfy", "Minionki", "Shrek" czy "Tom i Jerry". Do tej części zresztą również my jako rodzice mieliśmy ogromny sentyment - ponieważ niektóre bajki towarzyszyły nam jako małym dzieciom i nadal chętnie do nich wracamy, pomimo zaawansowanego wieku ;)

Zwiedzający mogą tutaj między innymi :
pobuszować z Tomem i Jerrym w ich bogato zaopatrzonej kuchni ...

...złożyć wizytę Olafowi i Elzie
w mroźnej Krainie Lodu

...stanąć twarzą w twarz
z Yodą z Gwiezdnych Wojen oraz Batmanem

...odwiedzić Shreka i Fionę
w ich drewnianej chacie na bagnach

...przepłynąć się statkiem razem z Piratami z Karaibów
i przewieźć rowerem sympatycznego E.T.

...spotkać walecznego Króla Lwa
oraz pogłaskać Potwory po ich mięciutkim futerku ;)

Rodzinna restauracja i kreatywne warsztaty

Po zakończonym zwiedzaniu wystawy warto zajrzeć też do przytulnej restauracji, gdzie zjemy obiad i deser i napijemy się spokojnie gorącej kawy - podczas gdy nasze dzieci będą brały udział w warsztatach ceramicznych albo bawiły się na sąsiedniej sali pod okiem animatorki.

Jak widać - można się tam przebierać w wiele wystrzałowych strojów, układać klocki i puzzle, robić babki z piasku kinetycznego, grać w piłkarzyki i wiele innych gier, jak chociażby popularne Dobble. Do dyspozycji jest też kukiełkowy teatrzyk, podświetlane stanowisko do wykonywania rysunków w piasku - a także ściana pełna drewnianych labiryntów, edukacyjnych kostek i tablic manipulacyjnych.

Warsztaty lepienia z gliny uczą skupienia i koncentracji na konkretnych czynnościach - czego naszemu kąpanemu w gorącej wodzie Bąblowi zdecydowanie brakuje . Jest to też świetna okazja, żeby poznać bliżej inne dzieci - zsocjalizować się z nimi nieco i zgłębić tajniki funkcjonowania w większej grupie ;)

Słowem podsumowania:

Szczerze dziwią mnie niektóre opinie o Wytwórni Figur, jakie można znaleźć w wyszukiwarce Google. Jeśli komuś faktycznie wystarcza zaledwie 10 minut, by zwiedzić to miejsce - najwyraźniej zwiedza je bardzo pobieżnie, od niechcenia i z niedostatecznym zaangażowaniem ;)

My spędziliśmy tam łącznie ponad 2 godziny - i absolutnie nie uważamy, by był to czas stracony ani zbyt kosztowny (cena biletu normalnego to 25 złotych, natomiast ulgowego - 18).  Wyszliśmy stamtąd bogatsi o wiele ciekawych doświadczeń, zabawnych wspomnień oraz nowych wrażeń - i naprawdę poważnie rozważamy zorganizowanie tam przyjęcia z okazji kolejnych Bąblowych urodzin :)

39 komentarzy:

1. wrocław fajny
    byłam tam

OdpowiedzUsuń
  2. jakbym była dzieckiem to byłabym przeszczęśliwa :) zwiedzać trzeba umieć, znaleźc czas na przemyslenia Anna Karo

Odpowiedzi
    1. Dzieciom dużo do szczęścia nie trzeba :) Ale w pełni się zgadzam, że zwiedzanie wymaga pewnego wysiłku od zwiedzającego - a nie tylko oczekiwania, że dane miejsce "zrobi" wszystko za nas ;)

Usuń
  3. Wpisuję te miejsca na swoją listę jak będziemy odwiedzać Wrocław

OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze, nawet nie wiedziałam, że coś takiego jest w moim mieście...

Odpowiedzi
    1. My dowiedzieliśmy się całkiem przypadkiem - bo zobaczyliśmy reklamę w okolicach Hali Stulecia, w drodze do Afrykarium :)

Usuń
  5. Nawet nie wiedziałam, że takie cuda są we Wrocławiu.

OdpowiedzUsuń
  6. Jest Elsa! To najważniejsze dla mojego dziecka! Hehhehe a tak na poważnie - to bardzo fajne miejsce :) Uwielbiam Wrocław. Chętnie znów bym się wybrała :)

7. Ale fajne miejsce! Moje dzieci by oszalały widząc te postacie z ulubionych bajek!!!

8. Nawet nie wiedziałam, że jest we Wrocku takie miejsce! Wstyd... ;-)

OdpowiedzUsuń
  9. Bedzie co odwiedzić we Wro :-)

10. Wstyd się przyznać ale nigdy nie byłam we Wrocławiu (jedynie przejazdem). Ale jeśli zawitam w tamtych stronach to muszę odwiedzić to miejsce. Katy i jej sukienka w babeczki 😍

11. Jak dziecko podrośnie, będzie jak znalazł :) Nigdy nie byłam we Wrocławiu, ale planuję się wybrać już od dawna :)

OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Wrocław <3 Jeździmy co kilka lat. Ze starszym synem już byliśmy na poszukiwaniu krasnali ;) Ale ponieważ miał wtedy cztery miesiące to nie będzie pamiętał :D Wrócimy za kilka lat żeby raz jeszcze poszukać krasnali i wtedy na pewno odwiedzimy to miejsce :) Jestem zwolenniczką takiego spędzania wolnego czasu.

Odpowiedzi
    1. My również jesteśmy wielkimi zwolennikami - bo nie potrafimy usiedzieć w domu i zamknięci w czterech ścianach strasznie się "dusimy" ;) Udanego powrotu do Wrocławia - i niech wszystkie krasnale będą Wasze ! ;)

Usuń
  13. Wow, super wycieczka :D Lilka pewnie Elsę do domu by chciała zabrać ;) Może kiedyś uda nam się tam wybrać ;)

Odpowiedzi
    1. Szkoda, że poza Elsą i Olafem nie było również Anny. Nasz Junior bardziej ją lubi - i twierdzi, że ładniej śpiewa ;)

Usuń
  14. Świetna relacja, te figury fajnie się prezentują :)

15. My jak będziemy w tamtych okolicach to napewno odwiedziny to miejsce

16. Na pewno tam zajrzymy jak w końcu wybierzemy sie do Wrocławia :)

17. No właśnie słyszałam już sporo kiepskich opinii o tym miejscu, ale prawda jest taka, że nie wszystkich da się zadowolić. Miejsce wygląda na fajne :)

Odpowiedzi
    1. Chyba nie istnieje takie miejsce, które każdemu by się podobało ;) Nasze wrażenia są bardzo pozytywne - a Bąbel też był w swoim żywiole :)

Usuń
  18. My niby z Wrocławia, a jeszcze tam nie dotarliśmy :)

OdpowiedzUsuń
  19. Są i Minionki! <3 Świetne miejsce, żałuję, że tak daleko, choć w tym roku juz sobie obiecałam, że odwiedzimy Wrocław! <3

Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda się Wam zrealizować plany i odwiedzić nasze okolice :)

Usuń
  20. Wloclaw ma wszystko. Jest jednym z najlepszych I najciekawszych polskich miast (zaraz po Krakowie) :-)
    Swietna miejscowka, zabralabym tam chlopcow.

Odpowiedzi
    1. Też tak uważam - i uwielbiam zarówno Wrocław, jak i Kraków :) Zresztą, wiele polskich miast budzi we mnie podobne pozytywne uczucia :) Chociażby całe Trójmiasto, miejscowości na Mazurach i w Bieszczadach. Teraz musimy uderzyć jeszcze na wschód - bo nigdy nie byliśmy np. w okolicach Lublina.

Usuń
  21. Koniecznie musimy odwiedzić takie muzeum! Dzieciaki na pewno ucieszyły by się ze spotkania ze Shrekiem :D

OdpowiedzUsuń
  22. Moja córka oszalałaby ze szczęscia widząc Olafa!

23. Niesamowite miejsce!
    Jestem pod wrażeniem. :)
    Pozdrawiam

24. Nie miałam pojęcia o tym miejscu a jest świetne

25. Nawet nie wiedziałam, że coś takiego jest we Wrocławiu, ale świetnie. Mam zamiar się wybrać więc będzie więcej do zobaczenia

26. We Wrocławiu byłam w zeszłym roku, tak na jeden dzień. Odwiedziłam kilka ciekawych miejsc i myślałam, że miasto mogę skreślić z listy. A tu taka niespodzianka :)

Odpowiedzi
    1. My do Wrocławia mamy przysłowiowy "rzut beretem" i stosunkowo często tam bywamy - ale i tak na każdym kroku odkrywamy coś nowego i ciekawego :)

Usuń
  27. Nigdy nie słyszałam o tym miejscu!

OdpowiedzUsuń
  28. Az glopio sie przyznawac, ale mieszkam we Wroclawiu i nie wiedzoalem, ze jest takie miejsce :)

29. Świetnie te figury wyglądają :)

30. Urzekł mnie Shrek. Moja Mamkowa Rodzinka na pewno tam tam zawita podczas najbliższej wyprawy do Wrocławia!

OdpowiedzUsuń

Wszelkie opinie, sugestie, nieskrępowana wymiana zdań, a nawet konstruktywna krytyka - mile widziane :)